tisdag 31 augusti 2010

PYSSEL.............

Igår kväll fick jag en släng av "pyssselfeber", det var länge sen det hände men igår slog den till. Det blev att jag gjorde om ett par tavlor som hängde i lillprinsens rum, har gått och retat mig på dem ett tag nu, tidigare var det typ streckgubbar i orange, rött , gult och blått, inget kul alls.

Jag tog gamla böcker med vacker text, fisk, och fjärilsböcker, notpapper och stämplar från Granit plus givetvis klister, sen var det bara att köra igång.
Stämplandet fick bli lite om prinsen själv, FBO=förkortning av Falsterbo där vi bor.
2007 året då han är född

Hannes är hans namn, om det var nån som behövde en förklaring på det.
Citatet som Granit har, fick också vara med för det gillar jag "förenkla ditt liv- få tid att leva" håller ni med mig?????
Om det är nån som undrar så blev det ingen tur till Sofiero i söndags för båda barnen var snuviga och hostiga, tyvärr.
Nu är det dax att åka till jobbet där massa nya varor väntar på att få en plats, visar när det har blivit lite ordning.
kramkram Marie
PS: nån som har nåt bra GI-recept, måste nämligen ta tag i min figur;)



2 kommentarer:

  1. så trevliga tavlor, ett minne för livet...bra gjort..
    oj oj gi är tokbra, idagens expressen finns masor av bra, annars glömmer vi nu kolhydrater, nästan,,,, lycka till... jag är med dej....1,8 kg på 10 dagar utan problem.....

    SvaraRadera
  2. Så fina de blev! Och så härligt med riktigt personliga tavlor, där sonen liksom finns med på alla på ett eller annat sätt.

    Ditt förra fredagsmysinlägg bjuder på urmysig miljö och inspiration. Jätteläckert att se hur de lila kuddarna "gifter sig" så superba med HMs lite lantligt vintage-inspirerade linnekuddar med text (beställde nyligen salt-kudden, jag också!).

    Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)