tisdag 15 december 2009

Nu är den inne, vår JULGRAN. Alla ville vara med att fixa ordning granen innan den fick komma in i stugvärmen, den skulle ju ha fot på. En del har tyckt att vi tar in granen tidigt, men jag är glad att vi redan har gjort det för det är såååå mysigt och så luktar det ju så gott.
Hur ser era granar ut, eller ni har inte tagit in era ännu???
Detta bordet har fått byta plats med granen, som ni ser i spegeln, bordet passar väldigt bra på denna sidan så vi får väl se vad som händer när det är dax att kasta ut granen, spännande=)

Här får ni även en liten titt på vårt inköpta pepparkakshus, ja jag vet, vi borde ha gjort ett eget men vi får se det positiva i det hela, vi stötta Lions loppmarknad.



Inatt för ett år sen sov vi första natt i detta hus, och då var det en JORDBÄVNING som skakade hela huset. Både jag och maken satte oss rätt upp i sängen och trodde att vi köpt ett SPÖKHUS, snacka om att vi var skakis. Men än så länge har vi bara haft lycka i huset och hoppas att det så förblir.
Ha en bra kväll=)
Kramkram Marie


3 kommentarer:

  1. hej marie! oh har ni granen i stugan nu, så härligt. vi var ute ikväll och skulle köpa oss en, men nopp vi var för tidiga...jag som ´NU vill klä den!!! får njuta av din i stället!skulle hellre med stödja lion i stället för att knåpa med ett peppishus! huuuuuuu den där jordbävningen minns jag, vad läskigt att det hände er första natt!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  2. hej marie!!

    Här har vi inte enns hunnit ut o hugga någon..får bli på söndag!! jag längtar..det är ju så ljuvligt!!!

    du gjorde rätt i att stödja lions..de hade jag med gjort!! hihi..

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  3. Hej Marie.
    Vi ska klä granen ikväll. i morgon har vi lilljulafton. I år ska vi inte ha dom stora tunga kulorna för då välte granen, Vi fick ta ett snöra och binda den vid väggen.
    Kram/AnnCatrin

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)