lördag 19 december 2009

jag ser det snöar...........

Nu har äntligen snön kommit ner till oss oxå=) Det blir verkligen ett helt nytt landskap, när det har snöat, det blir så ljust och mysigt, som om allt är inbäddat i bomull. Jag hoppas verkligen att den blir kvar till julafton, det säges nämligen att det ska bli plusgrader på onsdag=( min födelsedag och allt.
Denna lilla underbara tös gjorde mig och maken riktigt oroliga i torsdag. Jag skulle jobba till 20:00 vi hade extra öppet "hela" gatan, 4 butiker och 2 mat/fikaställen wow!?!? kallade det JULMYS, totalt onödigt det kom knappt en människa=(
Maken skulle hämta barnen, då visade det sig att dottern hade trillat och slagit bakhuvudet, så det började blöda.
De kom till butiken för jag skulle kolla läget och diskutera hur vi skulle göra. Jag ringde sjukvårds upplysningen och de tyckte att vi skulle åka in till barnakuten, för att hon skulle sys eller tejpas och även få antibiotika eftersom det var så pass stort och glipade.
Vi satte oss i bilen i snöovädret=( väl framme efter en stunds väntan fick vi prata med en sköterska, hon undrade varför vi kommit till dom och då berättade jag allt, fick till svar att de tar inte hand om nåt sånt här, så det var bara att åka till ett annat ställe=( med två trötta och hungriga barn.
Väl på det andra stället så kollade de in hennes sår och tvättade bara av det, ingen antibiotika här inte, jag blir så IRRITERAD Vi hade alltså inte behövt åka in till Malmö.
Så på vägen hem blev det en hamburgare på Burger King kl 20:45.
Det tog inte många minuter väl i bilen innan Tilde frågar:Är det ok om jag somnar, jag hann inte mer än säga ja innan hon sov som en stock,zzzzzzzzzzzzzzzz
Hon mår hur bra som helst idag och såret är nästan redan helt läkt=)
Hoppas ni alla får en super mysig helg, och tredje advent.
Kramkram Marie


5 kommentarer:

  1. hej marie!
    näää vad läskig hörru, har varit med om liknade och kalle fick hjärnskakning, läskigt det när huvudet slår i, jobbigt för den kvällen då är ju hamburgare smarrigt värre, fniss!
    en varmkram till dig och en till tilde!//lotten

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ju väl att det gick bra. Förstår att dom var trötta och hungriga. Hon får krya på sig din lilla söta dotter.

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. vilken underbar bild på den underbaraste tilde...
    kramar till henne och hannes från mormor

    SvaraRadera
  4. hej vän..

    usch stackars er lilla tjej!! Hoppas att de läker fort..!! hon e ljuvligt söt!!!!

    ja det är så roligt o hoppa in o jobba...jag älskar tempot..så kul!! Nu e de jul!!! hihi...
    har det kommit igång hos er??

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  5. Det är alltid läskigt när barnen slår sig, vilken tur att det gick bra :)
    Ha en bra födelsedag och en riktigt god jul.

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)