onsdag 4 november 2009

Idag har det snöat.......

Hej alla vänner där ute, idag har det SNÖAT här nere i sydligaste Sverige. Helt sjukt vilket väder, storm, snö, regn om varandra hela dagen, som tur är så la sig inte snön.
Kom på att ni aldrig fick se mitt nya skåp i helhet, bilden råkade falla bort, sorry!!


Denna fantastiska stora zinkbaljan följde med hem från den senaste auktionen. Den är så stor att man nästan kan bada i den, åtminstånde barnen=)

Nu har det gått 3 dagar sen L slutade, jag trodde att det skulle bli super jobbigt och ensamt, men jag har nog förberett mig mer mentalt än jag trott. Klart att man tänker på henne flera gånger om dagen, man blir ju påmind hela tiden, när man ser allt hon har skrivit.
Jag har gått omkring i butiken och pysslat och vattnat och bara myst, gjort fint överallt tills min nya tjej S börjar på fredag. Jag har en känsla an att det kommer att bli kanon bra, hon verkar glad, positiv, framåt och inte rädd för att ta i och det behövs verkligen i en blomsteraffär.
Varmt välkomen, S. Hoppas du kommer att trivas i min lilla butik.


Ha nu alla en skön kväll, så ses vi snart igen!
Kramkram Marie



5 kommentarer:

  1. Hej Marie, wow vilken balja den var super fin. Jag älskar all gammal zink det är det finaste jag vet. Hoppas att du och din nya medarbetare kommer att trivas och få det bra ihop. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Ja tänk att det är verkligen upp och ner vända världen, snö hos er och varmt och soligt hos oss, fast inatt har vi haft minusgrader.
    Vilken tur att det börjar en ny tjej hos dig, först trodde jag att du skulle jobba själv i butiken....? Och tänkte direkt " hur ska hon klara det under julruschen"?

    Vad jag fattade så äger du butiken?
    Jag äger ochså en liten men växande blom/inrednings butik och har 2 st. 1/2 tids anställda.
    Går det bra för dig eller får du jobba "ihjäl" dig utan lön? varför jag frågar.... det är för att så har jag gjort dom 1:a 5 åren.

    Ha det gott
    kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. hel..hyllan va super fin..så söt!! o zink baljan va ju minst lika fin..hihi..:)

    Lycka till med din nya tjej imon..det kommer säkert att gå jätte bra!!!

    kramar elin

    SvaraRadera
  4. Jättefin hylla och zinkbaljan gillade jag:)

    Hoppas du får en toppenbra dag och kväll.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Du e sötast! ;) Puss & Kram //L

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)