fredag 13 november 2009


Hoppas alla har haft en bra dag. här hos mig har det regnat och regnat, sååå himla dystert att man håller på att bli tokig.
Har pratat med min mans styvmor, invecklat???hon har nog åkt på den berömda svininfluensan, skrämmande. Nu är det så att dom, hon och hennes man ska komma till oss på söndag för att fira våra barn. Hon kommer givetvis inte men min fråga är ju, ska hennes man få komma???? eller är han en smittobärare??? han är inte vaccinerad. Våran minsta är inte heller vaccinerad, inte vi heller, men det är junior jag är orolig för. Snälla om nån har nåt tips hur vi ska göra så HJÄLP en orolig mor.
Ha nu en mysig kväll med nära och kära=)
Kramkram Marie

10 kommentarer:

  1. Jag är ingen expert, men är det inte bäst att ta det säkra före det osäkra och be gästerna att stanna hemma? Oavsett sjukdom ska man ju hålla sig hemma tills man är säker på att man inte smittar.

    SvaraRadera
  2. hej vännen! jag skulle nog råda att bjuda dom en annan helg...men jag är ju lite hypokondrisk, men nog kan han vara smittobärare...
    alltid bjuder du på härliga bilder marie, ha en gooo helg!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  3. oj oj..de lär inte kul..hm..jag hade nog allt bett dem o stanna hemma..man är väl alltid sig själv närmast..eller??

    Hoppas att ni får en härlig helg o ett mysigt kalas...:)

    kramar elin

    SvaraRadera
  4. det får nog bli kalas en annan dag, jag tycker att detta inte är att leka med.....
    helgkramar från
    marie w

    SvaraRadera
  5. Hej kära du! Ja, det är inte roligt men jag hade nog tagit kalas med dem en annan helg! Skulle kännas bäst med tanke på den lilla!
    Vackra bilder du visar! Underb krona!

    Ha en skön helg!
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Hej Marie

    Vad gäller din fråga så tycker nog jag också att ni ska skjuta upp kalaset. Det är dumt att utmana ödet.
    Du frågade om jag börjat "jula". Det har jag gjort i butiken men ej hemma. Jag brukar smyga fram lite då och då under dessa veckor som är kvar till jul. Jag har tänkt att ta lite granris till blomlådorna i dag och kanske någon liten gran som får komma in och stå i en liten kruka.

    Jag älskar denna tid som vi nu har framför oss.

    Ha en underbar söndag/Helena

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag skulle nog inte riskera att åka på "grisen" utan be dem komma en annan dag..bättre att ta det säkra före det osäkra.

    Vilken vacker krona! :)
    haha, ja det tar ju lite tid att blogga och ha eget men jag har haft ett långt blogguppehåll fram tills nyss och tagit det lugnt, så det borde hinnas med. Jag har bestämt att bara göra inlägg när jag känner för det utan någon press och hoppas att det ska funka :P

    Ha en fin söndag!
    Kram / Therese

    SvaraRadera
  8. puss mamma från tilde som är hos mormor

    SvaraRadera
  9. Så svårt att veta, hm. Så fin krona!

    Ha en bra början på veckan!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  10. Svårt att veta men jag skulle nog inte chansa. Här hemma tog vi vaccinet i fredags.

    Fina bilder och vilken underbart fin krona:)

    Ha en bra dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)