torsdag 15 oktober 2009

Idag har jag tagit in sommaren

Nu har verkligen kylan slagit till, även hos oss i sydligaste Sverige, fy bubblan vad det är kallt. Det blir ju inte bättre av att man spenderat förra veckan i värmen, Rhodos, jag längtar tillbaka till dig, men om jag fattat rätt så har även dom fått kallt.haha skade glädjen är den enda sanna glädjen, eller????

Detta är nog det sista av sommaren som vi ser i år, men visst är det fantastiskt att blommorna blommat fortfarande.

Denna fantastiska muhlenbeckia har stått ute hela sommaren och bara vuxit och vuxit, nu gäller det bara att komma ihåg att vattna den, annars blir det, bye bye.

Även våra olivträd har fått komma in från kylan, det blev så ombonat och mysigt. Det är sån härlig grågrön färg på olivträden.



Idag har jag även hunnit med att göra massor av begravningar, typ 18 st har vi gjort, till två olika begravningar. Plus att vi fått nya varor som vi bara plockat in, får pynta och visa er imorgon. Väntar man på nåt gott så kan man inte vänta för länge.
Sov gott och kramkram Marie


3 kommentarer:

  1. härligt att man kan få njuta av sommarens blommor ännu...:) plockade med in det sista idag..lite daggkåpa mm..

    hm..ja du jag måste med försöka o komma ihåg o vattna mina muhlebeckia..men dom blir ju otoligt fina när dom står ute...hm...undra vart man ska sätta komihåg lappen för att inte glömma vattenkannan?!

    tack för tanken!! kramar elin

    SvaraRadera
  2. Halloj !!
    Sååå fina bilder du visar oss !!
    Du, Tradera, där hittar du skolplanscher !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder du visar:)

    Just nu kan jag säga att det snöar här, fy säger jag. Alldeles för tidigt om du frågar mig.
    Hoppas du får en bra dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)