söndag 18 oktober 2009

Härliga söndag

Igår hann jag med en liten tur på loppis, jippi jippi. Kom över dessa söta små kakformar, dom dukade jag med igår på kalaset med värmeljus i, en vid varje kuvert, mycket trevligt om jag får säga det själv.
Zinkpokalen kom till butiken i fredags, finns i olika storlekar och är bara hur söta som helst, tänk bara en hyacint i och lite mossa, kan inte bli vackrare. Får in de första HYACINTERNA på torsdag nästa vecka kan knappt vänta.
Fyndade även lite små burkar en del var faktiskt i tenn, och så en söt liten karaff, allt detta för 100:-
Kul när man gör bra affärer.

Idag har vi höstat i trädgården, klippt gräs, räfsat, tömt krukor, klippt bort vissna blommor. Det tog ca 2 timmar, skönt. Hade vi bott på vårt gamla ställe hade vi haft 3 helger till innan vi blev klara.



Tur att man har små hjälpredor, han tycker det är så kul att få hjälpa till. Storasyrran var på kalas hos garnnarna.
Vi har även hunnit med att vaccinera dottern, det var mass vaccinering i dag på ett ställe här nere, den ena var ledsnare än den andra, kan tycka att det kanske inte är så smart att göra det i grupp. Dom smittar ju av sig på varandra.
Nu börjar det bli dax att börja med middagen.
Kramkram Marie



5 kommentarer:

  1. åhh..vilken underbar liten urna...från affari?? dom har outlet denna helgen igen o den missar jag inte!! kan tänka mig att det blev mysigt med ljus i de där små formarna..hm...hittar jag sådana ska jag absolut köpa dem..:)

    hoppas att ni har en härlig söndag kväll!!! kramar elin

    SvaraRadera
  2. loppis loppis är bara bäst såååå
    kul med återanvändning....
    mysigt med utepyssel för hela familjen...
    verkligt vackra blommor och arr du visar, tack för det...
    skön måndag...
    marie w

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Bara namnet på din blogg gör en ju lycklig ...
    Nu ska jag titta runt lite =)

    Ha det bra !
    MVH Sussi O

    SvaraRadera
  4. Hej Marie.

    Vad kul med loppis. Fina kakformar. Jag har såna jag med med ljus i lite överallt i lägenheten. Tyvärr köpte jag bara 4 st då så nu är jag på jakt efter fler:)

    Hoppas du får en bra dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Så härligt du höstat till det i trädgården, och vilken tur att du har små hjälpredor.
    jag känner igen en del saker som du har från din butik....dom har även jag i min blomsterbutik.

    Ses snart igen!
    Önskar dig en skön vecka
    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)