måndag 14 september 2009

hemma hos oss

Hej alla glada, hoppas ni haft en underbar helg. Ville bara tala om att det gick jätte bra att passa barnen i helgen, men jag är glad att vi bara har två små sötnosar.
Dessa vackra och helt fantastiska blommor här ovan heter Australienska violer, murgrönsvioler.
Dom är sååååååå tacksamma bara de får mycket H2O och att man plockar de blommor som vissnat, då blommar de konstant. Dessa tog jag hem i början av sommaren och de blommar såhär fint ännu.

Tänket visa lite bilder på helheten hemma hos oss, ni har ju ännu bara sett stileben kom jag fram till, svårt att få en helhet då.



Detta är IKEA luckor som vi spraymålade när vi flyttade hit, de var i ek innan. Vi har även bytt bänkskivan, det är en ekskiva som vi har svartbetsat och sen svartoljat. Även kaklet är nytt, både golv och vägg kaklet var när vi flyttade in beige/aprikost, det ni med ekluckor. USCH. USCH! Några kompisar sa att det såg ut som en pizzeria från 80-talet. Kan nog inget annat än hålla med.




Detta är vad du ser om du står vid vårt matbord, den fina kaminen i hörnan är nått som min duktiga man satt in, det fanns en innan, men den var inget rolig alls.
Hoppas ni nu kan förstå lite mer hur vi har det hos oss.
Må så gott så hörs vi snart!!!
Kram Marie




1 kommentar:

  1. Hej Marie,

    jag och min sambo är i full gång med renovering av vårat kök och funderar på att olja/betsa en ekskiva svart - precis som ni har gjort. De bilder du har lagt upp är verkligen jättefina! Jag hade uppskattat otroligt mycket om du kunde berätta vad ni använde för bets, olja och var ni köpte det samt skivan (vi bor i Malmö så det är ju nära). Blev skivan helt svart eller med en nyans åt grått,brunt eller rött?
    tack för hjälpen!
    Vänlig hälsning
    Marta (myszka@hotmail.com)

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)