söndag 23 maj 2010

pingstaftons.....



....middagsbjudning bjöd på denna dukning. blommor i rosa och lime, kvistrosor, pioner och daggkåpa. givetvis var ljusen i samma toner:)
duken var loppisfyndade lakan med spets och servetterna var av linne och kommer från H&M.
blev riktigt nöjd med resultatet, blev ju inte sämre av att gästerna undrade vem som hade gift sig???
middagen bestod av förätt: jordärtskocksoppa, varmrätt: grillad hel laxsida med senapsvinigrätt potatissallad och hollandaise sås, sist men inte minst efterrätt: jordgubb/rabarber paj med vanilj glass, rabarberna var från egen skörd, därav bladen på bordet, fina som undertallrikar tyckte jag.
nu är det super slappning i soffan som gäller, ha det toppen så ses vi inom kort.
kramkram marie


6 kommentarer:

  1. Så fint Marie!! Där hade jag gärna slagit mig ner o njutit av både mat o dukning!!

    Tack för tipset om rabarber bladen!!

    Hoppas att du får en bra start på veckan!!

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  2. ja jäklar vad vackert....
    låter som en underbar pingstmeny...
    ha en skön vecka önskar marie w

    SvaraRadera
  3. En sån fin dukning. Jag gillar också din header jättemycket.

    SvaraRadera
  4. Det var ganska lätt Noisetterosen Madame Alfred Carriere
    Vit, doftar, frisk och skuggtålig
    Håkan

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅh vad fint du dukat! jag blir jäte inspirerad!
    Mari

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)