lördag 17 april 2010

Glädje å sorg

Ibland är livet allt lite väl underligt, i torsdags så hade vi 20 begravningar att göra till 3 olika, två var äldre och 1 var modell yngre, som hade tagit en överdos, usch fy vad hemskt. Det värsta är att jag gjorde blommorna till hans bror för nåt år sen bara . Måste vara nåt av det värsta att som föräldrar behöva begrava sina barn och inte snacka om att göra det med två av sina barn, detta var ju andra gången som jag har gjort begravning till familjer som mist två av sina barn. Hoppas detta var sista gången.
Sen igår, fredags då hade vi glädjen att göra blommorna till ett bröllop, de vita blommorna är till bröllopet, skulle jag gifta mig nu så skulle du kunna vara ett av mina val av blommor å färger.
Den understa med nejlikor i rött/cerist var som kistdekoration och den med rosorna var från mamma, pappa och syrran, den skulle ligga framför kistan, vackert när det går i samma färger tycker jag.
Nog om detta, nu börjar det bli dax med en lång och god frukost innan vi går ut i trädgården och fortsätter vårt projekt staket/trädäck, för jag är leeeeedig i helgen. Tyvärr så har jag blivit förkyld men det får jag blunda för, å bara njuta.
Ha det bäst, stor kram Marie


3 kommentarer:

  1. Ja,usch vad hemskt,inget man vill vara med om.Jättefina hjärtan.ha en skön helg. kram ulrika

    SvaraRadera
  2. Även om det rör sig om stor sorg för de inblandade, så brukar de vackra blommorna ofta fungera som hjälp, stöd och tröst under begravningen. Du gör en stor insats med dina fantastiska arrangemang!

    Kram Outi

    SvaraRadera
  3. otroligt vackert!!!!
    livet är både och...glädje och sorg...
    carpe diem...
    marie w

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)