torsdag 17 september 2009

Vilken dag.......

Vill bara slå ett slag för denna otroligt krukväxt. Myrcine heter den och är en blandning av Myrten och Buxbom. Så för alla er som tycker om Myrten men inte kommer ihåg att vattna, så rekomenderar jag detta lilla träd. den behöver en liten skvätt vatten i veckan och behöver inte lika mycket ljus som Myrten.

Här är lite bilder på färdiga buketter som vi alltid försöker ha i butiken. Det som går för tillfället bäst, är buketter i höstfärger.

Nåt som verkligen har blivit en hitt är våra mixade rosbuketter, man kan väl inte säga annat än att det är vackert.

Innan alla dessa vackra buketter blir till så måste vi plocka upp dom, snitta och sen arrangera i vaser.Idag kom det fyra lådor med snitt. Det är ingen dans på rosor precis;-)Detta gör vi ca 3 gånger per vecka.


Sist men inte minst, så vill jag berätta något som tagit mig OTROLIGT hårt, min fantastiska toppen tjej, har sagt upp sig. Kommer lämna mig sista okt.:-(
Är du en duktig, kreativ, utbildad florist, som älskar den lantliga stilen och älskar att pynta. Var inte rädd för att höra av dig till mig.
Hoppas ni alla där ute får en trevlig eftermiddag!!
Själv känns jag helt tom.
Kram Marie



3 kommentarer:

  1. åhh..önskar att jag bodde närmre..:) Hoppas att du hittar någon duktig tjej!!
    skanör..hm..känner nog ingen där direkt...

    Styrke kramar Elin

    SvaraRadera
  2. hm, livet är tufft ibland, förstår att du bekymrad, men med din vackra butik så kommer du säkert att snart hitta en duktig kreativ florist att samarbeta med...
    lycka till!
    marie w

    SvaraRadera
  3. Härlig blogg du har! Synd att jag inte är utbildad florist! Fast jag är en duktig, kreativ och fullkomligt "blomgalen" tjej i min bästa år som älskar den lantliga stilen...
    Bor 1 mil utanför Lund :D

    Kram Lily

    SvaraRadera

Tusen tack för att just du lämnar en kommentar det värmer sååååååå:)